Saturday, April 23, 2011

Pilihanraya PERMAI.


Assalamualaikum

pilihanraya dah nak dekat.

semua orang sibuk meramal siapa yang akan naik. siapa yang tak akan naik.

dalam waktu yang sama, masing masing juga sibuk membuat perbandingan antara setiap calon untuk memilih calon yang terbaik.

jangan ingat ini kerja teknikal semata mata.

jangan main pangkah je nama tanpa melihat kemampuan calon itu tersendiri.

pengundi perlu bijak. bijak untuk memilih.

tahun depan bukan tahun yang mudah. ahli PERMAI sudah pastinya akan meningkat dengan mendadak.

bukan satu benda yang mudah untuk menguruskan ahli yang tersangatlah ramai.

aku dekat sini bukan nak berkempen. cuma nak menyeru untuk sama sama fikirkan.

pangkah lah siapa yang kalian rasa layak untuk dipangkah.

jangan tersalah pangkah sudah. ini melibatkan masa depan kita semua. fikir masak masak. jangan main pangkah saja sebab kita suka dia.

tak semestinya orang yang kita suka itu ialah orang yang berkemampuan.

boleh jadi kita menyeksa orang yang kita suka tu sekiranya dia naik dan tak mampu memimpin dengan baik.

nanti kita salah kan dia pula.

jangan bertindak kejam. memang susah nak buat pilihan.

setiap calon ada kurang dan lebihnya.

itu indahnya ciptaan Allah.

jangan fikir yang benda benda macam demokrasi macam ni tak perlu kita doa dekat Allah.


mari sama sama kita doa dekat Allah. kita minta petunjuk. buat solat hajat. buat solat istikharah.

agar dikurniakan petunjuk untuk mengundi siapa yang terbaik!

selamat mengundi semua!



sekian.

*please, ini bukan manifesto. harap maklum.

6 comments:

Liyana. said...

kalau nak mintak tolong promosi bahagian akhawat,,anytime.
bolehla bagi softcopy flyers n manifesto. :D
*bile lagi calon nak kempen sendiri.asyik orang lain aje kempen..

Anonymous said...

kher 2nshaAllah

kakashi said...

Saye sokong komeng nur di atas

Acu terai calon buat self projection, nyatakan ape pandangan terhadap persatuan, apa yang nak dibawa.

Seminggu panas pilihanraya ni, duk baca buku Leader 360 Degree by John C. Maxwell.

Katanya, ramai org ingat bila dah ada post (jawatan) baru boleh memimpin. Sebenarnya, sebelum naik ke mana-mana position sepatutnya sudah ada perancangan dan persedian, apa yang nak dipimpin dsb.

Manarik menarik

Anyhow, politik permai semakin menarik. I loike. Ahli dah makin peka

Kalau nak suruh kitorang kempen kitorang on je, bekap satu batch. Tapi lepas tu jangan lupe la kasi bakso ke bbq ke ape ke kan. Heheee

nur said...

sokong komeng kakashi.dh naik nnti, hulur2 la bakso ke.
*tumpang bangga satu sekola

W M Najib said...

ciput, terimakash la banyak2. hehe. tak reti la nak berkempen,

anon, insyaAllah kheir.

kakashi, terima kasih atas cdngn n pndangan tu kak shi.jangan la gitu. apa gunanya kalau saya suruh orang berkempen untuk saya sedangkan saya takde nilai2 sbg seorang pemimpin. kalau rasa saya layak serta mampu, tolong kempenlah. kalau tak, takpe je. tolong kempen kan calon2 lain yang lebih berkelayakan
:)

nur, ni lagi sorang. hehe. aku lagi bangga pnah skolmate dgn kau. :)

ainshams said...

selamat bertanding :)
http://mataamatberharga.blogspot.com/2011/04/exam-oh-exam.html