Tuesday, November 3, 2009

Fog.

salam,




gambar ni diambil selepas sahaja kami tamat menduduki exam bahasa arab.



mase ni semua tengah menggigil kesejukan sebab angin mase tu windy habes.

Lagipun, baru nak masuk Shita' (winter)

Jadi faham-faham jela.
Plus, hujan renyai2 plak mase tuu.

Everyone excited bile cakap pasl nk masuk shita'

besids, they're non-stop discussing about it,

there are some ayat keep on playing in their mouths,

"Weh, sejuk gile sehh"

"tengok-tengok, mulut aku berasap kot"

"Malaysia panas enn.."

"Kesian budak-budak dekat Mesir tak dpt rasa kesejukan camni"

"weh, aku nak pergi balad nak beli baju sejukk!"

"Sekejap gile siang"

"haa, maghrib pkul 5.00??!!"

"nak amik wudhuk pun cam gune air sejuk dlm peti ais"

"weh, solat dkat rumah jela, sejuk la nk gi masjid"

"9 degree celcius kott!"

"mandi?? perlukee?"






hehe, itu lah antara ragam-ragam yg
berlaku dalam kalangan sanafir seperti kami ini di Bumi Bertuah ini.
Nak-Nak disaat Musim Shita' yang kian tiba,
lawak juga kalau nak diikotkan tahap ke'jakon'an masing-masing,
memang tak diakui, diri sendiri ni pun jakon maen 'asap' yang keluar dari mulut,
nak buat macam mane,
ini lah nikmat berada di negara orang,
merasakan sesuatu yang tiada di negara sendiri.
terubat juga kejelesan mase kecik2 dlu tngk mat salleh berasap mulut.
HAHAA3X


p/s: thanx Allah for giving us this such of chance.

wasalam,
najibdaud


6 comments:

haha said...

hohohohoho

asy said...

sabar je la ye en najib..
pnglmn baru 2..
he2

Op uLyA aQaMaH BiN HuSaMuDiN said...

hehehehe.. cam ngate kitorg jer komeng..

mUneer said...

najib, ni baru suam-suam kuku dah...tak masuk lagi yg sebenar...

kalau betulnya boleh cecah 2-3 darjah celcius...mmg ngilu lah dibuatnya

aizie said...

hehe best ow, n aku tau perasaan kaJAKUNnan tuh hehe. n aku suka ow gmbr tuh hehe.

W M Najib said...

haha: pk comel sgt la glak cmtu?
asy: hehe. tu la pasl. sabar kn diri ni.
ulya: mane de woo. ngate diri msng2. :D
abg mun: oh yeke. skngni pun bapak sjuk.ape tah lagi,cmne la dak2 dkat russia tu ye. ish3
aizie: hehe. tau takpee. tq 4 liking the pix!