Friday, January 8, 2010

belum terlambat.





Surah Al-'Araf -Ayat 34

Maksud Ayat:

"Apabila sampai ajal maut seseorang itu, ia tidak dapat ditunda atau dipercepat, walau sesaat pun"

صدق الله العظيم




Mari kita sama-sama renungkan ayat di atas.
Persoalannya? bilakah ajal kita?
boleh jadi lepas anda baca post ni anda 'pergi'?
takpun lepas sj saya buat new post ni jgak, sy pun akan 'pergi'?
tak mustahil bukan?
ingat,
kita tak dapat menangguh mahupun mempercepat ajal kita
walau sedetik pun
melainkan Allah dah tetapkan dekat lauh mahfuz,
apa lagi?
dah cukup ke amal ibdat kita selama ni?
dah cukup yakin ke kita akan masuk syurga?
confident ke nak jawab soklan2 yang malaikat bagi nanti?
are you ready to 'go'?
kalau belum, amik sejadah, pergi solat taubat sekrang. istighfar byk2
bykn amal ibdat, jauhkan perkara2 berdosa,
insyaAllah kite lebih bersedia kalau kite sentiasa dalam keadaan begitu.
Ingat, beribadatlah seolah-olah anda akan mati esok..
Selamat Sedar!



" Di kesempatan ini saya nak pohon maaf kepada kalian semua
teman2, sahabt2, kawan2, senior2, junior2, hamba2 Allah sekalian
yang mengenali saya.
Tidak lupe juga kepada ahli keluarga tercinta,
mama n babah,
abg,
kak jah
naqib
nawfal,
Sekiranya seblum ni
diriku pernah
tersalah kata,
tersilap laku
sampaikan lukakan hati kalian semua.
saya nak mintak2 maap sangat2
atas kelemhan diri sy sndiri tu,
Dan bagi mana2 pihak yang ingin membuat sebranng tuntutan
hutang ke, brng2 yang dpnjam ke, etc
boleh la bgtau saya ye.
sy tanak tersekat dkat 'laluan' nanti.
insyaAllah.
wallah'alam"




p/s: andai aku pergi dulu sebelum mu,
pinta ku pada mu,
bertaubatlah!
sebelum terlambat.

1 comment:

Unknown said...

org y bijak slalu ingat mati..
mintk2 la kta slalu bringat..