Saturday, May 19, 2012

Rawak Peperiksaan.


1.  Mood examination tidak menganggu saya untuk melakukan auxillary tasks yang sepatutnya saya abaikan demi fokus untuk imtihan.

2. Begitu banyak perkara yang bermain dalam kepala, yang ingin dilaksanakan sepanjang cuti ini bagi mengisi ruang-ruang dada yang dahagakan ilmu.

3. Tak sabar nak jumpa keluarga baru 21 haribulan ini. Meeting pertama kami. Mohon doakan segalanya lancar.

4. Semakin nak dekat pilihanraya dekat malaysia, semakin banyak perkara jelik yang berlaku melibatkan bangsa saya sendiri. Sedih untuk menerima hakikat.

5. Pemuda produktif ialah pemuda yang tahu meletakkan prioriti dalam kehidupannnya. Isu kahwin bukan menjadi zikir hariannya. Sudah-sudahlah berbicara pasal kahwin. Muak saya mendengarnya.

6. Bila menjadi ketua dalam satu organisasi, saya merasakan semua yang berada didalam organisasi itu seperti keluarga saya. Apabila ditimpa kesusahan, serpihan kesedihan turut saya rasakan.

7. Kepada yang memperjuangkan isu palestin, saya sangat berharap entum dapat jalinkan hubungan antarabangsa dengan kawan-kawan arab dekat universiti tu. Bukan apa, dah lama saya perhatikan yang melayu ni terlalu skeptik dengan kawan-kawan palestine (kebanyakan palestin 1948) yang rata-ratanya, tak thiqah.
You know what i mean?

8. Sedang merangkak belajar untuk membaca buku-buku yang membentuk minda, fikrah, serta pemikiran yang lebih matang, kearah persediaan untuk menyumbang di Malaysia nanti. Nah, bahasa inggeris saya agak merangkak juga. Fuh.

9. Sebelum nak ubah mentaliti orang lain, ubah mentaliti diri sendiri dahulu. Dituruti dengan dengan perlaksanaan yang realiti.

No comments: